tisdag 30 september 2008

Row, row, row your boat........

Och hösten kom på allvar någon gång under natten. Regnet öser ner, löven rasar av den stora lönnen och jag fick tända lampor redan till frukosten. En perfekt dag för en roddtur!!!!!


Ja, jag har blivit med roddmaskin! Äntligen, efter att ha funderat på det i åratal. Och Blocket ÄR bara fantastiskt! Jag har köpt nästan nytt bubbelbadkar (som väntar på ett nytt badrum), nästan ny tvättmaskin och torktumlare och så nu då, nästan ny roddmaskin. För 1300 pix blev detta snofsiga vidunder mitt. Med magnetiska motstånd och avstånds-, hastighets- och kalorimätare! Jungfruresan igår ägde rum till tonerna av Annie Lennox. Inte alltför snabbt med andra ord. Så småningom kanske det kan bli techno, men lagom är bäst för mina knän. Enda muskelgruppen som knorrar lite idag är mage och korsrygg. Nåväl, höll bara på i 12 minuter. Man får ju börja nånstans. Jag har nämligen lyckats gå upp vartenda ett av de 16 kilo jag promenerade av mig förra året. +1. Hög tid för skärpning och noggranna anteckningar av allt som slinker ner. Och regelbundna pass på den imaginära insjön i mitt arbetsrum. Eventuella ridturer på den lagom runda fjordhästen nästgårds inte att förglömma!

Min utställning: Igår gick jag en utomordentligt frustrerande rond med mina målningar. Det blev bara helt gräsligt! Jag tror att det är premiärnerverna som spökar.... "tentaångest". Så fort jag börjar tänka blir det fel! Jag styr för mycket och det märks. Stöööön!!! Idag ska jag jobba vidare i ateljén, brottas, leka - inte tänka för mycket och hoppas på att finna nåd. Har ringt till tidningarna.
Det blir "press-visning" på torsdag för Trelleborgs Allehanda, Sydsvenskan och Skånska Dagbladet. Full pott. (Marie var mycket nöjd.)

Från byrisonten: I Smygehuk är det oreda i fårhagarna igen! Baggarna hade tagit sig in till tackorna och dessutom hade tackorna skuttat in till baggarna! Snacka om att hoppa över skacklarna! Iris ringde, hon oroar sig för en eventuell magoperation. Hönsen hade bara lagt ett ägg igår, så de börjar kanske också känna av höstmörkret. Kattungarna är sju veckor idag! De kommer springande mot mig med svansarna i vädret när jag kallar på dem. Jag vill behålla allihopa! (Nej, jag ska inte. Lovar.) Monty deppar i regnet. Katterna håller sig inomhus. Alla hälsar!

PS Idag har jag blivit kallad till intervju i Eslöv! Har målat som en galning!!! Körde 9 min för fullt i "ekan" till tonerna av up-beat Diana Ross "Stop!, in the Name of Love". (Ja, ja. Det ska bli mer. En dag i taget, remember!) Hönsen hade faktiskt lagt tre ägg igen, så det var väl bara en tillfällig svacka igår. Hälsa där det passar!

Inga kommentarer: