måndag 15 september 2008

Huvud, axlar, knä å tår, knä å tår......

Nej, nej , nej...... Det gör ont i hela kroppen. Huvud, axlar, händer, höfter, knän och fötter. Initierade Bibi visste berätta att det går nån förkylning och jag har ju varit halvförkyld nu i nån vecka. Jobbigt är det i alla fall.

Mer gnäll: Djuren har loppor! Både Monty och katterna. Tom på småttingarna har jag sett en loppa. Veterinären hade inte mycket tröst att ge.
- Dom lägger ägg i alla springor. Antingen får du städa som en galning eller ringa Anticimex!
I mitt fall betyder det Nomor, eftersom jag har hemförsäkringen i Trygg Hansa. Jaha. Då är de bokade till den 20 oktober. Då är små-kisarna gamla nog för att få loppmedel - en förutsättning - sedan ska det sprutas längs med golvlisterna och allt som kan tvättas skall tvättas och alla djur måste hållas borta i ett dygn för att det är så giftigt.

Roligare då när dagen får ett litet avbrott av Fredrik, som ringde och var sugen på kaffe. Han kom med apfelstrudel och tillförde lite energi. En ren slump att Fredrik och jag fick kontakt igen. Jag kom gående över Lilla Torg i Malmö någon gång i början av sommaren när vi krockade. Då hade jag inte sett honom på flera år. Det var många i konstsvängen som jag tappade bort när jag stängde galleriet och Fredrik (Jensner) till hörde de där unga, vilda och lite omsvärmade. Bl a var han assistent till Ola Billgren under de sista åren Ola levde.
Det blev under alla omständigheter ett glatt och varmt återseende där på Lilla Torg och vi fortsatte in i Saluhallen och tog en sushi. Glädjen blev ju inte mindre när vi kom på att vi bodde jättenära varandra! Han i Bjärsjölagård och jag i Östraby - bara någon km emellan. Skitkul! Och på den vägen är det. Han hjälper mig att klippa häckarna och jag..... tja, jag bara ÄR. Som den av utkämpade strider ärrade konstveteran jag ändå är, låter jag mellan varven något undslippa mig i stil med:
- Nu får du skärpa dig! Hem och jobba! Eller - Du. Du ska bara måla, så ordnar sig resten! Ja. Sådana råd kan ju bara den ge som har varit med, det begriper väl varenda människa!
Idag hade hönsen lagt tre ägg. Kattungarna mår bra. Jag studerar flitigt i rosenboken. Alla hälsar!

Inga kommentarer: