måndag 22 september 2008

Alltmer, ju mer det duggar, tidelipom


Grått, kallt, höstigt. Men inte hindrar det diverse små och stora byggprojekt. Vännen Jörgen är snäll och ställer upp när hönsen behöver ny taktäckning över sin uteplats och de nya grindarna ska monteras. Han tycker rentav det är kul. Och tur är det. Jag har höjdskräck och är smidig som ett kylskåp medan han dödsföraktande skuttar upp på det allt annat än stabila taket. Jag spikar och Jörgen klänger. Jag beundrar och Jörgen mäter och skär till. Resultatet blir ganska bra, även om vi tvingas konstatera att det fattas ett par meter på rullen med takpapp. Dvs det blir till att köpa 15 meter för att få ut de 2,5 som saknas! Sura pengar.

Arbetsfronten: Glädjen visste inte till sig när jag såg att det finns en ledig prästtjänst i Hörby. Håll tummarna - bed för mig! Gör vad som helst! Det vore ju helt underbart om jag hade kunnat få den tjänsten. Dessutom är det ett par andra tjänster som är ute. Lite hoppfullt.

Från byrisonten: Vi tänder brasa och myser. Hönsen har varit alldeles för spattiga idag med takläggning och allt, så därifrån kan jag inte rapportera. Monty har fått ett nytt halsband. Ursnyggt. Fast han liknar mest en koalabjörn och behöver trimmas. Kattungarna har haft besök av Enok med mamma Cathrin och jag är så glad för nu är lille Knut tingad! Alla hälsar!

Inga kommentarer: