måndag 27 oktober 2008

Att skiljas är att dö en smula


.... Särskilt om det är en liten ullig kattunge! Idag åkte Milou/Louie iväg med sin nya matte Susanne Frandsen till en ny soffa, ett nytt knä...En liten tass som vinkar genom gallret till transport-buren. Hugg i hjärtat. Det är knappt man kan hålla sig från att gråta fastän man är beredd!

Och jag är helt säker på att mamma Siri fattade vad som var på gång. Hon vankade av och an och tittade på oss medan nya matte och jag höll på med ungarna. Att det blev just Milou känns ändå bra, för han var min speciella "bebis" och Susanne och han klickade med en gång (precis som Cathrin och lille Knut). Jag försökte få Susanne att ta Melina också och hon skulle konsultera maken, så vi får se.

Annars är det bara Melina kvar nu som inte är tingad. Jag fick ta ett snack med henne efter att Milou åkt iväg.
-Oroa dig inte Melina, sa jag, om ingen vill ha dig så får du bo kvar här hos oss.
-Säkert, pep hon.
-Helt säkert, sa jag.
Och Siri samlade de fyra kvarvarande ungarna för en snuttestund.
De kommer allt mer sällan nu, de där gosestunderna, kanske varannan dag och det märks att Siri släpper kollen på ungarna mer och mer. De är nyfikna och går ut i trädgården medan hon ligger och sover. Men oftast ligger hon i närheten och passar dem. Hon är en sådan duktig mamma.


Utställningen: Idag blev jag uppringd av Pernilla Norrman, keramikern som skall ställa ut i Smyge efter mig. Hon har blivit inbjuden att göra en utställning på Alfa Laval i Lund och blev tillfrågad om hon kände till någon lämplig konstnär som kunde ställa ut samtidigt. Nu undrade hon om jag ville vara med. Klart jag ville! Det blir antingen april eller maj. Så roligt! (Och hon gör underbara saker! www.pernillanorrman.se Kolla!)

Byrisonten: Regn och rusk och inga ägg. Monty forcerar stängslet hur jag än gör, så idag rymde han igen.
Alla hälsar!
PS Ska försöka länka till sydsvenskan..... utvidgar kanske därmed territoriet! Hu Here goes: http://sydsvenskan.se/sommar/article347210/Resorna-som-samlar-singlar.html,