fredag 14 november 2008

Nymålat


-Vad snygg du är i håret!
- Ja, det är min frisör som målar det.


Det fanns en tid när våra mammor gick till frissan varje vecka. Sådana mammor är det ont om nu för tiden. Mammor och andra får vara tacksamma om de har råd att gå till frissan när det behövs. Själv är jag tacksam för att jag har Lasse. Han anväder bara ekologiskt riktiga grejor och målar mitt hår så vackert. Dessutom tycker han att jag ska ha teolograbatt..... Det betyder att jag slipper gå runt med åtta centimeters utväxt och se ut som om jag har en konstant "dålig-hår-dag". Tack Lasse.!!!!


När jag ändå är i Malmö City är det två "stop" som är ett måste. Masaï och Sushi. Så ock igår när jag for in för att justera färgen och längden på håret. Kom alltså hem med inte bara nymålat hår utan också en lyxig påse från mitt favoritmärke och en middagsranson med de läckraste råa fiskbitar på ris (så löjligt enkelt att göra själv...... Men det känns mycket tjusigare att köpa med sig. Mer Citysmart, liksom.) Från Masaï blev det en dödsfräck vadlång svart klänning i "tulpanmodell" och en jacka till. Nu kan jag gå på vilken fest som helst!!! Bara att ändra smycken, skor, sjal mfl accesoirer (uttalas axessoarer har jag nyligen lärt mig). Att ändan är bred som en la'gårdsdörr är det liksom inget att göra åt just nu. Men vi jobbar på det och då kommer klänningen att passa lika bra för det. Himla fiffigt! (Tack gG för elastan!)
I onsdags for jag upp till Glimåkra där min vackre prins Arrack (mörkbrunt halvblod) har bott hos nya matte Emma sedan i maj. Nu skulle vi skriva alla papper och Arrack övergå helt i hennes ägo. Jag är så lättad. Inte bara för att jag inte längre äger en häst, utan för att han får det så bra hos Emma. Emma föder sin bebis när som helst och vill inte längre flänga runt på brallande unghästar. En gammal farbror med lagom fjutt i är precis vad hon vill ha på sina skogsrundor. Ännu en lyckad matchning.

Jobbfronten: Får vänliga brev från alla möjliga håll och kanter. Vänligast från Hörby som nästan beklagade att de haft 17(!!!) sökande till tjänsten och valt ut några, som de trodde, lämpliga... Därmed inte sagt att det inte skulle ha blivit bra med mig. Det låter kanske lite corny, men det kändes i alla fall bra mycket bättre än att överhuvudtaget inte höra ifrån den församling där man sökt jobb. Typ Veberöd.

Byrisonten: Stor sorg bland hönsen idag! Gick ner alldeles nyss och upptäckte att Britney låg stendöd i halmen inne i hönshuset. Blev så ledsen. Förstår inte vad som hänt henne, hon var ju inte gammal. I alla fall inte enligt Rolf, som sålde henne till mig tidigt i somras. Skall ringa honom. Jag vill ha en ny höna!
En lagom melankolisk gråblöt novemberdimma sveper in fält och hagar nedanför trädgården. Jag är glad att jag kan tända levande ljus (ett för Britney) och låta mig värmas av den nya värmepumpen, som fungerar utmärkt.... en brasa skall vi tända nu. Och ta en kopp "lätte" (latte på lättmjölk) till.
Med hjälp av lecablock har jag äntligen lyckats stoppa Montys rymningar!!!!
Alla hälsar!
PS Vad passar bättre än en bild på Blue Moon en sådan här dag. Håll till godo......

4 kommentarer:

Sandra sa...

Kul att du kikar in på min blogg! Jättefin du blev i håret. Själv blekte jag slingor hemma igår, det luktade värre än RÅTTGIFT. Inte ekologiskt någånstans..
Svarade förresten om det där med kameran på min blogg.
ps.stackars Britney ds.

Göran Koch-Swahne sa...

I dag funkar kommentarerna igent!

Göran Koch-Swahne sa...

Visst är det trevligare när man åtminstone får svar...

Göran Koch-Swahne sa...

Det verkar som att tricket är att vara inloggad på Blogger... Det är endast så min Google/Blogger identitet står på kommentaren.

Svårt att veta av sig själft...