söndag 21 december 2008

.... tusen,tusen strålar ock, på himlens......


..... nämen hallåååå, det är den fjärde söndagen i advent och TRE da'r kvar till julafton......


Man sov väl icke fem kvart i timmen, drömde att Ola Salo blivit lönnmördad (!!!?!) och vaknade med liggsårsliknande kuddavtryck i ansiktet. Jamen, hallåååå. Vart tar dagarna vägen? Medan reklamfilmsjinglarna jinglar i huvet "I'm so happy, I'm so glad, that I've got you. I want to thank you and thank you means Merci-i-i. Merci-i-i-i, my little way of saying thank's, merici-i för being you-ou-ou" Herre G, vad är det som händer med mig? Den jämrans texten kan sätta sig i huv'et som fastskruvad, men fyra verser på "Den blomstertid" är betydligt mer tveksamt.... Det är därför jag envisas med att köra trosbekännelsen och Vår Fader (Ja, den nya versionen) med mina konfirmander varje gång vi träffas. Den ska bannemej sätta sig!

I alla fall. À propos fastskruvad!
Kolla vem som fått upp sin stora tavla i köket!!! (Det är bara ett år sedan jag flyttade hit!) Lägg också märke till de diskreta spotarna över matbordet. Fatta att man blir glad. Glad, glad, glad! Det är den fjärde advent och jag är glad.

Alla hälsar!

1 kommentar:

Göran Koch-Swahne sa...

Stiligt!


... eller hoting som verifieringsordet är...