måndag 8 december 2008

.... en stjärna, förunderligt blid......


...... sexton da'r kvar till julafton.....

Måndagmorgon och en osannolik tyngdlag råder just för mitt huvud, just mot mina kuddar. Van hand slängs ut och trycker till snoozen på väckarklockan. Fem tryck senare lyckas jag väl till slut fösa min motvilliga kropp över sängkanten.... Huvudet kvar på kudden, men det kunde inte hjälpas. Jag släpade mig mot köket och den sedvanliga morgonrutinen vid köksdörren. Det är värsta Checkpoint Charlie på mornarna. Katter in och katter ut. Ahhh. Mot kaffet. Medan "lätten" värms i micron slas-hasar jag iväg till brevlådan i morgonrocken. Who cares!!! Dagens rubriker: Tyvärr, om du är cancersjuk i Skåne, så tough shit - Ingen strålbehandling, pengarna är slut. Och alla varslas och ingen köper något och allt reas FÖRE (styrs av dativobjekt) JULHELGEN (dativobjekt). Men räntorna borde i alla fall gå ner. Snart. Hoppas jag. Och bensinen är billigare. Hurra! Suck.

Kanske bättre tvärtom. Varsla tumörerna och köp något fint till cancerpatienterna.....

Dagens projekt: Man for väl icke till IKEA. Jo, det gjorde man. Det skulle handlas julljus. Tog ett varv runt hela anläggningen och undrade i mitt stilla sinne hur jag någonsin kunnat tycka att någonting var nåt att ha.... Ingen köplust. Lessen Anders Borg. Men när jag kom till gosedjuren var det slut med ledan! Har ju begåvats med två små gossar i Stockholm. Förlåt mamma Anna! Det skulle ju bara bli en klapp till dem var, men det var innan jag såg Golden Retriever-gosen. Och fingerdjuren att berätta saga med. (Och hemma står redan inköpta julklappar...)

Sen var man redo för kaka och latte. Och nu kan det sägas! Bloggen är inte blyg!!! För vem satt där i cafét om inte Idol-Loulou! MIN Idol-Loulou. Tjejen med guldstrupen.
- Tjena snäckan! Du ska veta att jag röstade på dej HELA TIDEN, så jag vill allt ha valuta för pengarna! (tänkt som nån slags kamrat-moderlig uppmuntran att inte ge upp karriären) Loulou log snällt... - Jaha, skratt. - Du, flämtar jag ivirig och uppmuntrad, du vet väl att det var nå'n som skrev att du måste komma tillbaka till Malmö?!! Nu var det pojkvännens tur: - Vi flyttade tillbaka i förra veckan! (En gång till: Idol-Loulou har lämnat Burträsk och flyttat hem till Malmö!)
- BRA!!! Give me five, tjejen!!! (se nu denna scen för ditt inre öga... Christina från Östraby gör high five med Loulou från Burträsk/Malmö)
Som sagt. Bloggen är inte blyg. Av sig. Men inte dum för det. Jag berättade inte för Idol-Loulou (nu nästan kompis, typ) att jag röstade som en galning på Kevin och .... shit, vad heter hon nu igen... ja, i alla fall, så röstade jag på henne också.... i fredags, då. Och det blev som jag ville.
Himla nöjd med min tur till IKEA.

I morgon ställer jag väckarklockan på ytterligare -15 min. Det ska bli spännande.
Alla hälsar!

1 kommentar:

Sandra sa...

ha,ha du verkar ha varit på ett strålande humör på ikea! tyvärr har jag inte sett idol något i år. förra året såg jag lite mer